Powrót do: Świat biznesu

Automatyczne wózki transportowe a bezpieczeństwo


Różnica między AGV a innymi pojazdami elektrycznymi polega na tym, że praca nie wymaga udziału człowieka, ponieważ zarządzanie odbywa się za pomocą z góry określonego programu i systemów bezpieczeństwa, a pojazd jest wyposażony w dodatkowe mechanizmy do załadunku / rozładunku.

Samojezdny wózek transportowy AGV podąża wstępnie zdefiniowaną ścieżką. Początek ruchu stymuluje zaprogramowane zdarzenie (początek zmiany, pojawienie się obciążenia docelowego, sygnał itp.).

Funkcjonalności wózków samojednych AGV

Podążając trasą, pojazd AGV może:

  • Zatrzymać się i ponownie ruszyć
  • Chwycić i zwolnić ładunek
  • Omijać przeszkody zapewniając optymalizację czasu, skracanie przestojów
  • Wjazd pod wózek z towarem – brak konieczności angażowania pracownika
  • Jazda przodem i tyłem (Husky) – większa mobilność
  • Lokalizacja po wyłączeniu zasilania i przeniesieniu robota w inne miejsce – szybsze uruchomienie po awarii
  • Zgodnie z normami bezpieczeństwa, podczas ruchu sygnału świetlnego. Bezpieczeństwo ruchu zapewnia skaner laserowy. Po wykryciu przeszkody AGV zatrzymuje się i wydaje sygnał dźwiękowy.

Konstrukcja pojazdu sterowanego automatycznie AGV obejmuje:

  • Jednostkę napędową z 2 niezależnymi silnikami elektrycznymi, zapewniającą trakcję i skręt na trasie.
  • Jednostkę zasilania energią zawierającą zestaw uszczelnionych, bezobsługowych akumulatorów (dopuszczonych do użytku w pomieszczeniach, w których przebywają ludzie, nie wymagają specjalnego pomieszczenia dla ładowania).
  • Siłownik, który wykorzystuje silnik elektryczny, jako napęd. Siłownik bierze udział w przechwytywaniu wózków podczas transportu lub wykorzystuje przenośnik rolkowy do przenoszenia ładunku z AGV na stałą platformę.
  • Jednostka sterująca ze sterownikiem programowalnym, odpowiedzialna za proces ruchu.
  • System bezpieczeństwa i alarmowy, który obejmuje alarm świetlny i dźwiękowy (Buzzer) podczas jazdy oraz certyfikowany laserowy skaner bezpieczeństwa.
  • Bezprzewodowy system komunikacyjny zawierający moduł Wi-Fi, bezprzewodowe przyciski sterujące, unikalny system rozpoznawania znaczników radiowych.
  • System nawigacji, który umożliwia ruch wzdłuż danej trajektorii.
  • Terminal sterujący, do pracy kilku AGV jednocześnie.
  • Kamera 3D czyli system antykolizyjny.
  • IMU to inercyjny system nawigacji (połączenie żyroskopu, akcelerometru i magnetometru).
  • RTLS to awaryjne pozycjonowanie i orientowanie robota.
  • Sonary poprawiają widzialności przeszkód tam, gdzie system optyczny sobie radzi gorzej.
  • Czujniki optyczne pozwalają na obserwacja boków tam, gdzie nie sięga skaner i kamera.
  • RFID / BT / GSM to komunikacja z systemami klienta
Więcej informacji o wózkach i robotach samojezdnych na: http://lean-cart.pl



KOMENTARZE:

Brak komentarzy

Design downloaded from Zeroweb.org: Free website templates, layouts, and tools.